Powered By Blogger

1 feb. 2023

Foaie de Jurnal - Nichita Stănescu


În fiecare ramură, în fiece trunchi, ți-am clădit câte-o biserică

dar atâtea ziduri și ziduri în beton te înferică

Copacii sunt din ce în ce mai rari în țara de jos, în țara de sus

și tot nu pricep de ce nu-l mai urăsc pe Isus

Orga privirilor lui s-a frânt în colinde

,,Ne dați, ori nu ne dați, ne dați-ne dați?”

răsună, se-ntinde

Dar pe străzi nu mai este nici iarnă, nici vară,

oamenii își poartă surâsul ca pe o povară

În fiecare ramură goală ți-am clădit câte-o biserică,

- un cuib al păsărilor ce se întorc, se-ntunerică

Dar au crescut zidurile de beton și furnalele 'nalte și grele

proptind cerul cu îngeri, de ele

Peste noapte veniră și mâinile lui Isus și mă mângâiau

poate că strigasem smintit: ,,Închină-te, închină-te!”

Dar nu mă auziră, sau poate că nu mai erau

când m-am trezit, cu coastele se sub inimă vinete



Dați-mi brazi tineri! Doi brazi tineri! n-auziți cum vă spun?

Nu, nu atât de mari, nu vreau pom de crăciun

Vreau brazi tineri, fără munți, fără soartă,

s-aud zgomotul cuielor, când au să-mi bată în poartă!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează