Powered By Blogger

4 feb. 2023

Marele mutilat - Radu Gyr


Sunt jumătate-nsămânțat în lut,

ciosvârte vii sădite în ogoare,

prăsilă pentru leaturi viitoare

și rădăcini înfipte în trecut.


Târâș, năluca hoitului buimac

în cârje schiloade trece peste vreme

și umbra mea beteagă parcă geme

ca o mustrare crâncenă din veac.


Pe străzi de fum mă clatin ca un dric.

Râd domnișori cu fața ca faianța

și se feresc să nu-mi atingă zdreanța

muierile muiate-n borangic.


- Bicisnici plozi! Bieți umeri de slugoi!

Coconi scopiți! Gângave rămășițe!

V-am dat un cer înalt peste troițe,

iar voi călcați luceferi în noroi.


V-am dat un cer ca un iconostas

și-ați pângărit icoanele senine.

Ah, Țara mea, aș vrea să-ngrop în tine

și brațul ăsta care mi-a rămas.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează