Powered By Blogger

19 mar. 2023

Vizita - Zahu Pană


L-am așteptat azi noapte pe Iisus

să vină în celula mea săracă

și ca pe vremuri de demult să facă,

mântuitoarele minuni, cu har de sus.


Cu sufletul închis în carapace,

priveam cu ochii tulburi, ca prin sită;

afară trecea vremea zdrențuită

și cerul adormise în băltoace.


Ca robii țării mele treceau norii,

cu saci de plumb pe sub fereastra lunii,

să-și scuture în morile furtunii;

ca vocea dinamitei în istorii!


Dar Iisus întârzia să vină

chemat de-atâtea mii de oropsiți

- din veacul trist al neamului de sciți -

însetoșați de zări și de lumină...


În noaptea de cărbune și de ceață,

în geamul meu trei degete-au bătut

și a intrat un ins necunoscut

cu semnele adâncului pe față.


Privindu-mă cu ascuțimi de fier,

a hohotit tiranica făptură

și fiarele de gratii se făcură

că nu mai sunt la geamul meu stingher.


- Tu stai aici de basme cu vampirii?

dar scutură-ți durerea si pustia,

femei tulburătoare ca beția

au flămânzit de patima iubirii.


Urmeaza-mă! Afară e Puterea

și scaune lipsite de domnii!

Eu i-am răspuns: - Rămân printre stafii

să-mpart cu ele temnița și fierea!...


- Urmeaza-mă! Cu rumenite pâni

belsugul ți se pleacă-ngenunchiat

Eu i-am raspuns: - Rămân înfometat

dar nu pot să jertfesc la doi stăpâni!


De nu-mi urmezi, nici zori, nici nopți cu lună

n-o să apuce ochiul tau flămând!

Eu i-am răspuns: - târziu sau mai curând,

o Cruce nevăzută ne adună!


M-a fulgerat privirea de oțel

și gratiile s-au intors 'napoi...

Departe peste gardul dintre noi,

Iisus mă aștepta s-ajung la El!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează