Powered By Blogger

13 iul. 2023

Scrisoarea tatii - Radu Gyr

 


Fiule, fiule, lungă e calea…

Ca-n basm pân’la tine sunt mări şi ţări,

trenuri, păduri, jandarmi şi ocări,

şi stele ce nu ne ştiu jalea.


DORUL DE TINE mi-aşa, ca o FURCĂ

proptită cu dinţii în beregată.

Din fundul Aiudului, ochii tăi urcă

pe cer, ca doi luceferi de piatră.


Mănânc: eşti în lingura mea. Fac un pas:

şchioapeţi alături în fiare.

Aprind o văpaie la iconostas:

cad lacrimile tale din lumânare.


Prin somn, vine lanţul tău, blestematul,

cu mari zornăieli să mă scoale.

– Lanţule, lanţule, lasă-mi băiatul, 

ferecă-mi mie gleznele goale.


Cum să-ţi strămut în carnea mea chinul?

Cum să-ţi beau, fiule, osânda toată?

Plecat peste neagra-i fântână sărată,

seca-i-aş, goli-i-aş veninul…


Uneori noaptea, maică-ta vine,

cu paşi de iarbă din ţintirim:

– Ia-ţi plânsul, bătrânule, şi haide cu mine, 

temniţa-n lacrimi adânci s-o topim…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează