Powered By Blogger

28 nov. 2023

Vis - Adam Mickiewicz

 

Când ai să fii silită să mă abandonezi,

Chiar de-ai să simâi în suflet, neîncetat, iubire,

Nici când mă vei lăsa, să nu mă întristezi

Şi nici să nu-mi vorbeşti de-a noastră despărţire!


Aş vrea chiar din ajun, când soarele-o apune,

Să sorb minutul ultim în dezmierdări prelungi,

Iar ceasul despărţirii, fatal, când va să sune,

O cupă cu otravă tu să-mi întinzi atunci.


Te-oi săruta pe gură cu buze-nfiorate;

Nu-mi voi închide ochii când ceţuri îi cuprind;

Ci vreau să-adorm de-a pururi în dulce voluptate,

Obrazul sărutându-ţi şi-n ochii tăi privind.


Iar după lungi decenii ce-n şir s-or fi-mplinit,

Când voi primi poruncă să ies de sub morminte,

Îţi va veni în minte prietenu-adormit.

Şi spre-a-l trezi, din ceruri la dânsul vei descinde;


La pieptul tău iubit tu mă vei strânge iară,

Din nou voi simţi braţele dragi cum mă cuprind;

Mi s-o părea o clipa că aţipisem doară,

Obrazul sărutându-ţi şi-n ochii tăi privind.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează