Powered By Blogger

28 nov. 2023

Visul copilului mic - Adrian Păunescu

 

Deasupra mea vin oameni

Cu chipuri monstruoase,

Mă-mbracă, mă dezbracă

Şi mă hrănesc cum vor,


Nu văd nimic prin pâcla

Ce s-a lăsat pe case,

Nici forţă n-am să-i sfărâm,

Mi-e interzis să zbor.


Nu e decât o ceaţă

De alb pe ziduri joase,

Nici degetul în gură

Nu-mi mai permit să-l duc,


De groază şi slăbire

Tot sufletu mi-aş coase,

De-o piatră grea din munte,

Sau de un cuib de cuc.


Deodată, în tăcerea

De dimineaţă deasă,

O creatură-nceată

Mă ia din locul meu,


Alunecând în neguri,

Cu mine-n jos se lasă;

Icoana se destramă

Sub un atac ateu.


Rămân legat pe câmpuri,

Se-aude-n zare ţipat,

O mână-n sus mă duce

Spre cuplul părintesc


Şi, prin lumina lumii,

Cu greierat de scripet,

Adorm udat de lacrimi,

Visând că-ncep să cresc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează