Powered By Blogger

13 feb. 2024

De unul singur beau sub lună - Li Po

 

Pe strat de flori am pus ulciorul

înmiresmat și plin.

Ci singur în tăcerea nopții

să mă desfăt cu vin?

Drept comesean chemat-am luna

cu nimbu-i de scântei,

ba umbra încă mi-am chemat

și, iată, suntem trei.

Oare, mă-ntreb, să știe bea

în rând cu mine luna

ori umbra, chiar dacă de-un veac

mă însoțește-ntruna?

Umbra și luna sunt oricum

de-a pururi împreună,

așa că, oaspeți dragi, să bem!

Bea, umbră și bea, lună!

Încep să cânt și luna-n tact

se leagănă, cochetă,

să dănțui prind, și umbra mea

zănatic mă repetă.

Și chefuirăm cot la cot

ca-n vremile de glorii

și pe tustrei, pe trei cărări

ne răzlețiră zorii.

Rămas-am iar înstrăinat,

pribeag pe căi sihastre

până la marele popas

de dincolo de astre.


traducerea de Ion Covaci

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează